Retur og bytting

Vi ønsker at retur og bytting hos Retrobutikkene skal oppleves som enkelt. Vi har både fysiske butikker og nettbutikk, og det er ulike muligheter og regler som gjelder for deg som kunde. Her finner du alt du trenger å vite om bytting og retur for varer kjøpt i nettbutikken vår. 

  1. Fyll ut skjemaet som fulgte med i pakken din.
  2. Send produktene tilbake på en forsvarlig måte, og med alle etiketter festet på varen. Ikke bruk skoeskene som sendeemballasje, legg det i en pose eller annen eske for beskyttelse.
  3. Fest på returetiketten som fulgte med i pakken din og lever pakken til nærmeste post i butikk eller postkontor. Vi har avtale med Posten, og returen din må leveres inn hos Posten/Bring. Returen din kan ikke sendes med PostNord, Helt hjem eller andre fraktleverandører. 
  4. Benytter du deg av vedlagt returetikett belastes du for kun 89,- i portokostnad.
     

Hvis du velger å sende tilbake pakken selv, uten å bruke returetiketten fra oss, vær oppmerksom på at du selv er ansvarlig for forsendelsen. Vi anbefaler at du sender pakken med sporing, og at du følger med på denne. Vær oppmerksom på at behandlingen av denne typen retur vil kunne ta lengre tid da disse returene kjøres i et annet behandlingsløp hos Posten.

Du kan ikke bruke fraktetiketten som står på pakken du fikk fra oss på nytt, denne gjelder kun forsendelse til deg, ikke retur. 


Returadresse: 
Retro Nettbutikk 
Olav Tryggvasons gate 14
7011 Trondheim

Vi behandler din retur så raskt den kommer til oss. Vi får levert post til oss 2 ganger per uke, og vi vil normalt behandle returen samme dag eller påfølgende virkedag. 

Ved bruk av vedlagt returetikett trekkes returfrakt på 89 kr fra refusjonsbeløpet. 

Klarna faktura
Vi anbefaler deg å laste ned Klarna sin app eller å gå inn på nettsiden https://klarna.com/no og logg inn der. Der ser du oversikt over returen, så fryses fakturaen din. Betaling av faktura gjøres via Klarna sine systemer, og vi kan ikke hjelpe deg med ytterligere detaljer. 


Klarna kort (Debetkort/ kredittkort)
Om du har betalt med et debetkort, går pengene tilbake til kortet du betalte med. Merk at det kan gå opp til 10 virkedager fra vi krediterer ordren, til pengene er tilbake på kortet ditt. 

Har du betalt med et kredittkort, går det en melding til banken din om at returen er behandlet, og saldoen justeres i henhold til bankens rutiner. 

 

Vipps
Ved betaling med Vipps belastes du kortet du har lagt inn i Vipps. Pengene kommer inn på kortet ditt etter 5-10 virkedager. Du vil finne returtransaksjonen i historikken i appen. Hvis du har spørsmål om noe av dette, kan du ringe Vipps sin kundetelefon på 22 48 28 00.

 

For deg som bor i Trondheim er det mulig å returnere nettbutikksordren din i butikken vår i Mathesongården, Olav Tryggvasonsgate.

Legg ved angrettskjemaet som følger med i pakken, slik at vi kan identifisere deg og gjøre riktig retur. Returen må behandles av oss i nettbutikken, og kan ikke gjøres i kassen i butikken. 

Vi kan dessverre ikke ta imot din retur av en nettordre i de andre Retrobutikkene. 

Har du kjøpt en vare som du ønsker å bytte til en annen størrelse eller farge?

  • Den raskeste og enkleste måten er at du selv legger inn en ny bestilling i nettbutikken.
  • Returner den første bestillingen din slik beskrevet ovenfor med returskjema, og noter det nye ordrenummeret på dette. Du belastes da ikke for returportoen. 
  • Hvis du ikke finner størrelsen du vil bytte til, eller ønsker at vi holder den av til deg, send oss en mail på nettbutikk@retro.no. Vi har butikker i Bergen og Kristiansand som kan ha varen du ønsker på lager, så ta kontakt hvis du ikke finner størrelsen din, så kan vi undersøke muligheten videre. 

 

Som kunde i vår nettbutikk kan du bytte varer kjøpt i nettbutikken i alle våre fysiske butikker, så lenge de har varen på lager. Vi har butikker i Bergen, Kristiansand og to i Trondheim. 

Merk at hvis du har betalt med faktura må denne likevel betales på vanlig måte. Enten via faktura tilsendt på e-post eller i appen til Klarna. Ønsker du å returnere og få pengene tilbake må bestillingen returneres til nettbutikken. Du kan levere inn en retur i butikken vår i Mathesongården i Olav Tryggvasons gate 14 i Trondheim eller via Posten. 

Å ikke hente pakken på posten, eller å ikke hente pakken din som er bestilt med "hent i butikk", regnes ikke som godkjent retur metode. Vær oppmerksom på at Posten sender tilbake pakken din etter 8 virkedager. 

Ved uavhentede pakker belastes du som kunde med et gebyr på 250 kr. Dette for å dekke kostnadene vi får i forbindelse med returfrakt fra postkontoret til oss, ekspedisjon, samt påløpte renter og gebyrer. Gebyret blir da trukket fra beløpet som tilbakebetales ved refundering av uavhentet ordre.